ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خراسان رضوی ظرفیت ایجاد بورس مستقل را دارد

  • کد خبر: ۳۹۶۵۸
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
خراسان رضوی ظرفیت ایجاد بورس مستقل را دارد
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی گفت: آنچه که امروز بر اساس سهام‌داران عدالت، بنگاه‌های قدرتمند اقتصادی در استان و بر اساس سهم ما از بازار سرمایه و فناوری موجود در استان شاهدیم، این است که خراسان می‌تواند اولین بورس مستقل منطقه‌ای را در کشور به خود اختصاص دهد.
طنین همتی | شهرآرانیوز، حسین امیر رحیمی با بیان این مطلب درباره وضعیت استان و آمادگی آن برای ایجاد بورسی مستقل در نشست خبری امروز صبح تصریح کرد: اتفاق خوشایندی که تا این لحظه با همکاری نهاد‌های مؤثر اقتصادی استانی رخ داده، این است که بنگاه‌های بورسی استان را شناسایی کردیم و اکنون ۳۶ بنگاه بورسی داریم که در تاریخ ۲۰/۵/۹۹، ۱/۷ درصد بورس تهران را تشکیل می‌دهد. در پایان سال ۹۸ باتوجه‌به رشد بازار سرمایه، سهم ما ۱/۹ درصد بوده است، به این معنی که با وجود فعالیت روبه‌رشد شرکت‌های بورسی، شاهد کاهش این میزان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این نشان می‌دهد ما ۲ محدودیت داریم، یک اینکه سهممان کم است و دوم اینکه این سهم کم درحال کاهش است، اظهار کرد: در همین راستا به‌دنبال این هستیم که چه شرکت‌هایی که در استان بورسی نیستند و چه ارزشی دارند؟ را شناسایی کنیم که اگر این رقم درخور توجه نباشد، نتیجه می‌گیریم که استان ظرفیتی برای تأمین بازار سرمایه ندارد.

امیر رحیمی تأکید کرد:، اما طبق بررسی‌های اولیه ما ارزش شرکت‌های غیربورسی خراسان به‌مراتب بیشتر از شرکت‌هایی است که امروز از خراسان در بورس فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همین ظرفیت به‌عنوان یکی از پایه‌های پیشنهاد بورس مستقل در استان خراسان رضوی است، تأکید کرد: پایه دوم وجود نهاد‌های قدرتمندی است که در استان فعال هستند. ما از نظر اقتصادی نهاد‌هایی مثل آستان قدس رضوی و از نظر فناوری نهاد‌هایی مثل پدیده را داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پیشنهادمان برای تشکیل بورس مستقل دلیل دیگر اضافه کنیم تقاضا در بازار سرمایه است. در بحث سهام عدالت در استان خراسان رضوی با حدود ۴ میلیون نفری که مشمول شدند، در وضعیت بسیار مناسبی نسبت به دیگر شاخص‌های اقتصادی قرار داریم.

وی ادامه داد: ۴ میلیون نفر از حدود ۵۰ میلیون نفری که در کشور سهام عدالت به آن‌ها تخصیص یافته است و حدود ۸ درصد سهامداران کشور می‌شوند، در خراسان هستند که باتوجه‌به ارزش روز سهام و اینکه بتوانیم این افراد را با فرهنگ‌سازی به سمت سهام‌داری حرفه‌ای و استفاده از مزایای سهام سوق دهیم، قطعا بازار سرمایه خراسان می‌تواند مؤثر و کارساز باشد.

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید.

وی در ادامه افزود: ما حدود ۴ میلیون نفر سهامدار در استان داریم که یک میلیون و ۳۰۰ نفر روش مستقیم را برای فروش سهام عدالت انتخاب کردند.

وی در خصوص اینکه چرا مبالغ دیرتر به حساب مردم واریز میشود اظهار کرد: عدم ثبت اطلاعات هویتی درسامانه سجام وعدم اطلاع رسانی صریح در نحوه فروش از جمله عواملی است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به مشکلات هماهنگی بین دستگاهی در این خصوص ادامه داد: پیش بینی می‌شود در طرح ازادسازی ۳۰ درصد دوم این مشکلات کمتر دیده شود و تا پایان سال که تمام سهام قرار بر آزادسازی آن است وضعیت بهتر خواهد شد

وی تاکید کرد: هرچقدر از عزیزانی که سهام عدالت به آنها تخصیص پیدا کرده از دانش و قدرت سهامداری بیشتری برخوردار شوند مشکلات از این دست کمتر خواهد شد.
 
امیر رحیمی در ادامه درخصوص دیرکرد تسهیلات مربوط به سهامداران اظهار کرد: سهامادران در صورت اینکه هرگونه تاخیر غیر معمول در واریز مواجه شدند می‌توانند با مراجعه به پرتال وزارت خانه و یا شماره گیری ۰۲۱-۳۳۹۶۷۳۰۰ مشکلات خود را پیگیری کنند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->